Change language English Polski

Gdzie szukać pomocy?

 

Fundacja Dzieci Niczyje zmieniła nazwę na Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Już ponad 25 lat działamy na rzecz dzieci, ich rodziców i opiekunów oraz profesjonalistów pracujących z dziećmi. Nowa nazwa i tożsamość wizualna są konsekwencją naszego rozwoju - od momentu założenia, znacznie rozszerzyliśmy zakres działań. Sercem misji fundacji pozostaje działanie na rzecz dzieci doświadczających przemocy.

Więcej...

O kampanii

 

         

 

„Kocham Cię”, „Wierzę w Ciebie”, „Uda Ci się”: słowa, które dają dziecku moc są bardzo proste, ale rodzice czasem o nich zapominają lub trudno im je wypowiadać. Kampania Fundacji Dzieci Niczyje i Agencji Reklamowej Publicis „Słowa dają moc" ma uświadomić rodzicom, jak ważne w wychowywaniu są dobre, pozytywne komunikaty, które przypominają dzieciom o tym, że są kochane, akceptowane, że mają wsparcie w najbliższych.

Najnowsze badania FDN pokazują, że większość Polaków podziela przekonanie, że rodzice powinni chwalić dzieci*. Co ósmy respondent uważa jednak, że  trzeba oszczędnie mówić dziecku o tym, że jest kochane. Ciągle najmłodsi częściej słyszą pochwały od mamy, niż od taty. Cieszy wyraźna zmiana pokoleniowa - więcej dobrych słów wypowiadają młode matki i ojcowie, którzy -  w porównaniu ze starszymi pokoleniami – częściej słyszeli w  dzieciństwie, że są kochani i ważni dla rodziców. By wzmocnić te pozytywne zmiany i uświadomić rodzicom, jak istotne są pozytywne komunikaty w wychowaniu, Fundacja Dzieci Niczyje i Agencja Reklamowa Publicis rozpoczęły kampanię społeczną „Słowa dają moc”. Jej celem jest wskazanie rodzicom jak – za pomocą dobrych słów - mogą wesprzeć dziecko, dać mu moc przezwyciężania trudności i wiarę we własne możliwości.

- Rodzice często obawiają się, że chwaląc dziecko, wychowają je na zarozumiałe i egoistyczne. Oszczędnie używają słów wyrażających miłość, wsparcie i docenienie, by nie „rozpuścić” swojego potomstwa. Tymczasem, te proste zwroty padające z ust rodziców – „kocham Cię”, „wierzę w Ciebie” czy „uda Ci się”, sprawiają, że młody człowiek jest radosny, potrafi sięgać do gwiazd i podnosić się po upadkach – mówi Maria Keller-Hamela, psycholog z Fundacji Dzieci Niczyje. - Dziecko, które często słyszy pozytywne komunikaty, wyrośnie na silnego człowieka z wysokim poczuciem własnej wartości. Te dobre słowa zostaną w nim na całe życie i będą mieć wpływ na to, jak będzie funkcjonować w pracy, związkach i życiu rodzinnym– dodaje.

W ramach kampanii „Słowa dają moc” powstały przekazy medialne oraz materiały edukacyjne skierowane do rodziców. Ważnym elementem akcji jest także strona  www.słowadająmoc.fdn.pl, na której można znaleźć artykuły i porady dotyczące pozytywnej komunikacji w wychowaniu. W ramach działań Fundacja zaprosiła do współpracy także blogerów rodzinnych.  

Organizatorami akcji są Fundacja Dzieci Niczyje i Agencja Reklamowa Publicis. Czas trwania kampanii: wrzesień 2013 r. 

Kreację kampanii opracowała na zasadzie pro bono agencja reklamowa Publicis.


Cele kampanii:

•    promowanie pozytywnych metod wychowania dzieci – pochwał, nagród, wsparcia
•    wzmacnianie pozytywnej komunikacji pomiędzy rodzicami a dziećmi
•    wzmacnianie więzi emocjonalnych pomiędzy rodzicem a dzieckiem, poczucia bezpieczeństwa dzieci, świadomości znaczenia bliskich osób, na które mogą liczyć
•    przygotowanie rodziców do  pozytywnego reagowania na trudne sytuacje w relacjach z dziećmi.

Grupa docelowa: rodzice dzieci w wieku 0-18 lat

Organizator: Fundacja Dzieci Niczyje
Główny partner: Agencja reklamowa Publicis

Partnerzy: OAK Foundation, Netizens, Peppermint, Millward Brown

Fotografie dzieci na zasadzie pro bono wykonała Marta Ankiersztejn

Patroni medialni: eDziecko.pl, Naj, Tina, Mam Dziecko, TTV

Projekt wspólfinansowany przez Miasto Stołeczne Warszawa.

Pobierz informację prasową (pdf, 150 KB) >>

Materiały kampanii do pobrania:

Pobierz ulotkę (pdf, 1,7 MB) >>

Pobierz plakat (3 wersje, jpg, ok. 1 MB -kliknij na plakat, żeby pobrać) >>

         


Pobierz SPOT RADIOWY 1a (mp3, 1 MB) >>
Pobierz SPOT RADIOWY 1b (mp3, 1 MB) >>

Pobierz SPOT RADIOWY 2a (mp3, 1 MB) >>
Pobierz SPOT RADIOWY 2b (mp3, 1 MB) >>